Rabu, 18 April 2012

Lambakan Pendatang Asing di Perumahan Ku...

Views Terasa janggal dan kurang selesa ketika melalui jalan yang aku lalui setiap hari untuk balik kerumah.

Bukan apa tapi terasa seperti berada di negara lain...lalu kat sini sekumpulan mat bangla sedang rancak berbual, macam berada kat bangla pulak...lalu kat depan sikit sekumpulan mat indon dengan minah indon sedang rancak juga berborak dan berkumpul...yang ni pulak rasa macam berada kat Indonesia, lalu sebelah depan sikit lagi terserempak pulak sekumpulan mat Nyanmar sedang asyik berborak juga...
Nak di jadik kan cerita, kawasan perumahan yang aku diami kini dah jadik tempat berkumpul pendatang asing ni..entah datang dengan izin ke tak...kalau kat KL ada Little India..haaa..kat sini bukan setakat Little India..macam-macam ada...Little Indonesia ada...Little Myanmar ada...Little Bangla pun ada...pendek cerita macam-macam ada...
Tapi hairan jugak..setahu aku tidak lama dulu penguat kuasa imegresen pernah datang buat serbuan dan tangkapan tapi kelihatannya seperti usaha itu tidak berkesan...makin ramai lagi yang datang...
Malaysia ni terlalu baik tapi kebaikan yang diberikan itu belum tentu menjamin keselamatan rakyat Malaysia khususnya...kamon la...sekali sekala bukak mata...

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Jangan Lupa Follow

0 ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum
Sila tinggalkan Komen Anda Disini...!!!

/> /> />