Isnin, 1 Oktober 2012

Doktor nak interview ke nak ubat orang ni??

Views Doktor : ape sakit?
Aku: sesak nafas...
Doktor: ade asma ke?
Aku: dulu mase kecik2 ade la tapi sekarang ni tak tau la...
Doktor: encik jawab ye atau tidak je..
Aku: (terkejut) ok..
Doktor: sakit dada ke?
Aku: sakit jugak, kalau tarik nafas berat sangat rasenye....
Doktor: jawab ye atau tidak je encik...
Aku: ???

Kalau macam ni la caranya dorang rawat pesakit rasanya tentu ramai pesakit yang terlewat mengesan penyakit yang dorang hidapi ni. 


Bukannya nak cakap doktor tu bodoh, tapi cara dorang merawat ni salah, seingat aku masa kanak-kanak dulu bila aku berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan rawatan, doktor tu suruh aku cerita apa yang aku rasa, kat mana sakit, macam mana boleh sakit dan sebagainya la. Dorang akan siasat dalam-dalam sampai dorang tahu apa penyakit yang di hidapi.

Tapi sekarang ni lain la pula, cuma tanya pesakit (macam interview) lepastu  taip laporan kat dalam PC dorang tu..

Kalau macam ni la servis yang dorang bagi maknanya doktor sekarang ni memang tak berkualiti langsung...doktor express..




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Jangan Lupa Follow

0 ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum
Sila tinggalkan Komen Anda Disini...!!!

/> /> />