Pages

Selasa, 25 Februari 2014

Br1M oh BR1M!!

Views Assalamualaikum,

Setelah beberapa hari BR1M mula diagihkan baru tergerak hati untuk ke bank untuk mengeluarkan bantuan kerajaan yang diberikan untuk rakyat. Tahun ni senang sikit sebab tak payah lagi beratur untuk menerima voucer bantuan tersebut.


Sewaktu mengemaskini data peribadi dalam borang bantuan BR1M tu saya telah memasukkan nombor akaun Bank Rakyat yang telah lama saya tinggalkan, sebenarnya akaun dibuka adalah untuk pinjaman peribadi saya.

Tapi malang sekali apabila pihak bank telah memaklumkan bahawa akaun tersebut telah tutup kerana telah sekian lama tidak ada transaksi dilakukan. Sejak kejadian duit hilang di bank tersebut saya telah memindahkan semua duit yang ada kat dalam bank tersebut ke bank lain.

Pagi tadi saya pergi ke Lembaga Hasil Dalam Negeri untuk memeriksa status bantuan saya itu sebab takut mereka telah memasukkan duit bantuan tersebut ke dalam akaun bank yang tidak aktif. Keadaan dalam pejabat LHDN sangat sesak dikerumuni orang ramai yang ingin bertanyakan status bantuan mereka memandangkan duit bantuan masih belum dimasukkan dalam akaun bank
.

Setelah sekian lama beratur tiba giliran saya dan saya memaklumkan masalah yang dihadapi oleh saya, syukur alhamdulillah bantuan saya tealah diluluskan tapi memandangkan saya telah memberi nombor akaun
yang tidak aktif, saya terpaksa menunggu beberapa hari lagi untuk menerima bantuan itu melalui voucer.

Mereka akan menghantar surat pemberitahuan penerimaan voucer, jadi kena tunggu surat datang ke peti surat la ceritanya.....



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Jangan Lupa Follow

0 ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum
Sila tinggalkan Komen Anda Disini...!!!

/> /> />