Isnin, 1 Oktober 2012

Baran..suhh..pegi jauh-jauh..

Views Entah la, sejak akhir-akhir ni tempature selalu je naik. Kekadang tak terkawal sehinggakan sering bertekak dengan orang rumah dan kadang dengan member kat tempat kerja.

Mungkin kerana keadaan kesihatan yang sering terganggu atau mungkin sebab faktor tekanan kat tempat kerja. Sering kali terlepas juga ayat-ayat yang pedas pada member dan orang rumah, padahal dahulunya aku seorang yang cool je, tahu mengawal kemarahan.



Selalunya selepas bertekak aku aku akn menyesal dengan perbuatan yang agak kurang ajar juga aku lakukan kerana selalu je memaki hamun bila baran dah mengawal minda.
Sedang belajar mengawal panas baran ni..agak-agaknya berapa lama ek..??

Mesti ada sesuatu penyebabnya kenapa aku cepat sangat melenting sehinggakan ada di kalangan member kat tempat kerja dah mula membenci aku..apa yang telah aku lakukan, dimana silap ku selama ni...





Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Jangan Lupa Follow

Doktor nak interview ke nak ubat orang ni??

Views Doktor : ape sakit?
Aku: sesak nafas...
Doktor: ade asma ke?
Aku: dulu mase kecik2 ade la tapi sekarang ni tak tau la...
Doktor: encik jawab ye atau tidak je..
Aku: (terkejut) ok..
Doktor: sakit dada ke?
Aku: sakit jugak, kalau tarik nafas berat sangat rasenye....
Doktor: jawab ye atau tidak je encik...
Aku: ???

Kalau macam ni la caranya dorang rawat pesakit rasanya tentu ramai pesakit yang terlewat mengesan penyakit yang dorang hidapi ni. 


Bukannya nak cakap doktor tu bodoh, tapi cara dorang merawat ni salah, seingat aku masa kanak-kanak dulu bila aku berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan rawatan, doktor tu suruh aku cerita apa yang aku rasa, kat mana sakit, macam mana boleh sakit dan sebagainya la. Dorang akan siasat dalam-dalam sampai dorang tahu apa penyakit yang di hidapi.

Tapi sekarang ni lain la pula, cuma tanya pesakit (macam interview) lepastu  taip laporan kat dalam PC dorang tu..

Kalau macam ni la servis yang dorang bagi maknanya doktor sekarang ni memang tak berkualiti langsung...doktor express..




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Jangan Lupa Follow

/> /> />