Ahad, 6 Januari 2013

Warkah Buat Isteri Tersayang....

Views Buat Isteriku,

Ayang, sudah 14 tahun lamanya kita bersatu, satu masa yang panjang namum dalam sekelip mata ianya berakhir.

Ayang...terlebih dahulu aku memohon maaf sekiranya selama perkahwinan kita ini ayang merasa sengsara dan terseksa, ya lah..dengan kehidupan kita yang serba kekurangan ini sudah tentu segala hajat dan kemahuan ayang tidak tercapai...aku mintak maaf ayang..


Ayang....terima kasih aku ucapkan sebab sanggup menjadi isteriku dan melahirkan cahaya mata buatku, sekurang2nya dapat juga aku merasakan bagaimana rasanya menjadi seorang ayah...comel2 semuanya anak kita...

Ayang...lagi 16 hari genap 14 tahun usia perkahwinan kita...mungkin bukan kehidupan yang seperti ini ayang harapkan...aku minta maaf. Aku tahu memang mustahil untuk memenuhi segala kemahuan dan keperluan ayang...aku tahu selam perkahwinnan kita ini tidak ada apa2 kenangan indah yang boleh dijadikan sebagai kenangan.

Ayang...tahun ni pun tak ada hadiah yang dapat aku berikan sempena ulang tahun kita...maaf aku tak mampu. Aku dah sedaya upaya tapi tak dapat sediakan...seperti tahun2 yang lain, aku tahu apa yang akan ayang katakan..."tak romantik...tak menghargai...tak sayang".

Ayang...percayalah...pedih hati ini mendengar semua kata2 itu...aku sedar diri ini...aku minta maaf ayang...
Tapi percayalah aku tetap sayangkan ayang...

Ayang...mungkin sudah tiba waktunya...aku dah tak tahu nak buat apa lagi...rasa hormat ayang pada aku dah tak ada, kesetiaan ayang dah semakin luntur...sejak keinginan ayang untuk berubah, semuanya berubah...aku tak salahkan ayang...semua salah aku, salah aku tak dapat lengkapkan ayang...salah aku sebab biarkan ayang berkerja...salah aku sebab mengheret ayang dalam hidupku yang penuh dengan kekurangan..

Ayang...mungkin suatu hari kau terbaca warkah ini, aku cuma nak ayang tahu yang aku amat sayang pada ayang, pada keluarga kita, anak-anak dan segalanya...
Kalau ini lah takdir kita, aku dah tak boleh buat apa...

Ayang...tahu kah ayang saat ayang tinggikan suara dan meminta aku ceraikan ayang, betapa luluhnya hati ini. Tak dapat berkata apa-apa lagi...dalam hatiku berkat, ya allah inikah isteriku yang pernah aku kenali...berbeza betul ayang...kenapa ayang..

Ayang...mungkin disebabkan aku selalu meninggikan suara pada ayang , sebab itulah ayang dah bosan hidup dengan aku...maafkan aku ayang...aku sedar semua itu tapi percayalah bukan niat aku...entahlah akupun hairan sejak kebelakangan ini baranku makin menjadi2...mungkin disebabkan kesan sakit yang aku tanggung selama ini kot...

Ayang...suatu hari kalau ayang terbaca warkah ini, tolong sampaikan pesan ku pada anak-anak. Pesan pada Ikhwan supaya berubah, jangan jadi macam aku yang selalu tercicir...pesan sama dia sruh jaga adik-adiknya jangan sampai terpesong terutamanya tasha...biarlah dia menjadi keluarga yang baik untuk memimpin keluarganya...

Pesan Tasha supaya menjadi seorang anak yang soleha, jaga diri baik2 sebab aku idak mahu dia ulangi lagi kesalahan yang kita pernah lakukan, namun aku bersyukur kerana Allah menganugerahkan Ikhwan pada kita...ingat ta ayang sebab Ikhwan lah kita boleh bersatu...

Pesan pada Ipan supaya menjadi seorang yang tabah dan kuat, bagitahu dia supaya bersabar walau apapun  dugaan yang melanda padanya...antara anak yang tak pernah menyusahkan kita kan yang...pesan sama dia supaya yakin pada diri sendiri jangan cepat mengalah k...kesian Ipan...anak papa..

Pesan dengan anak kesayangaku Icha supaya belajar rajin2, Jangan abaikan pelajaran, jangan terlalu mengharap pada orang, Bagitahu dia bahawa ayahnya dulu tidak berharap dengan orang ...bikin malu..dan sebab itu lah aku macam ni...terlalu berharap pada diri sendiri yang akhirnya memakan diri...

Akhir sekali pesan ku ini aku tujukan buat ayang...ayang..ayang jaga dan didik la anak-anak kita ini dengan baik dan sekiranya suatu hari nanti Allah temukan ayang dengan jodoh yang lebih baik dari aku, aku mohon jangan pernah sekali ayang abaikan dan pinggirkan anak-anak. Memang anak-anak kita  semua degil tak dengar cakap mungkin sebab aku tak didik mereka dengan baik...ketahuilah ayang itu sajalah penyesalanku seumur hidup...tidak memdidik mereka dan sekaligus ayang sekali...maafkan aku ayang..

Ayang...tolong jangan hilangkan ingatan mereka terhadap aku...bagitahu mereka aku teramat sayang kan mereka...dan bagitahu mereka aku minta maaf sebab tidak dapat jadi seorang ayah yang sempurna...

Ayang....mungkin jodoh kita sampai disini saja tapi percayalah aku tidak menginginkan semua ini terjadi, tapi Allah maha berkuasa dan mengetahui..mungkin ada sebab Dia lakukan ini semua...

Ayang.....tak sangka kan yang semuanya cepat berlaku...sekelip mata semuanya berubah...aku aharap ayang berjaya mencapai cita-cita ayang sehingga berjaya, percaya lah bukan niat aku menghambur kata-kata kesat dan makian pada ayang, mungkin diri ini tak sekuat dulu lagi...maafkan aku ayang

Maaf kan aku https://www.facebook.com/Noryamnor

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Jangan Lupa Follow

0 ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum
Sila tinggalkan Komen Anda Disini...!!!

/> /> />